evakitur

יום שלישי, 21 בפברואר 2017

היביסקוס- סברינה שללאשבילי

את הסיפור של ג'יימי ודקלה קראתי עוד הרבה הרבה הרבה לפני שהפך .
זה התחיל מקטע על אחת הבנות בקבוצה סגורה וקטנה והתפתח לסיפור מופלא.
את הסיפור קראתי בבלוג של הסופרת שאז כלל רק כמה פרקים אבל כבר אז סברינה סחפה אותי לתוך עולם מלא במתח ואהבה.

אז מה ההבדל בין הסיפור הקצר ההוא לספר הנוכחי?
סברינה לא התקמצנה והפכה את הסיפור הקצר הזה לסיפור מלא בהרפתקאות. היא הרחיבה את הדמויות והחייתה אותם, הסיפור קיבל נפח וחיים חדשים- מה שכבש אותי  עוד יותר.

תכירו את הדקלה לוי- אישה שבורחת מעברה לארץ אחרת בתקווה להתחיל את חייה מחדש אך גם שם העבר מצליח להדביק פערים ולשוב לחייה ובענק!
דקלה בהתחלה נתפסת כאישה חלשה, שברירית ואפילו אחת שבוכה מכל דבר אך לאט לאט היא מקבלת את מה ומי שהיא ומוצאת בתוך תוכה כוחות נפשיים שרק מעצימים אותה יותר.

יש לנו גם את ג'יימי- חתיך הורס שישגע אתכם ולא רק בגלל הגוף המשגע שיש לו! הוא אגוז קשה ומסתורי שקשה לפיצוח! אבל יותר מזה אני לא מתכוונת לפרט מסיבה אחת פשוטה- מבחינתי כל פרט נוסף עליו הוא סוג של ספויילר, תצטרכו לקרוא כדיי להבין ולגלות.

אהבתי שסברינה נגעה בעוד עולם לא מוכר שהוא דרום קוריאה. בתור חובבת סדרות קוראניות זה הלהיב אותי ובכללי אני אוהבת שלומדים מכל ספר, גם מהז'אנר הזה, וכאן אנו למדים עוד כמה מילים ומשפטים בשפה חדשה וזרה- קוראנית.

הכתיבה בספר זורמת, קולחת, מרתקת. אהבתי את הדמויות, אהבתי את התהליך שהן עוברות במהלך הספר, אהבתי את העלילה הלא צפויה שתפסה אותי לא מוכנה.

פחות אהבתי (כן, כמו בכל דבר טוב יש גם משהו פחות טוב, אבל זאת רק אני.) את המונולוגים של דקלה. הם היו ארוכים ואני אישית פחות מתחברת למונולוגים מורכבים אבל זאת רק אני.
ולמרות זאת עדין נהנתי מאוד מהספר!

תקציר הספר:
"היא לא שמה לב, אך הרוח הסיטה לרגע את כובע הקפוצ'ון שלה כשעברה מתחת לאחת ממנורות הרחוב היחידות שעוד
עבדו פה, ונעמדה כמה צעדים ממני. היא נראתה כמו אמזונה; שיערה השחור נח סביב מסגרת פניה ונחשף במלוא אורכו,
ולחייה שקועות כאילו לא אכלה ימים. ידעתי שעיניה בצבע חום-אפור כפי שהופיעו בתמונות, אך כרגע הן מלאות צער. שפתיה המלאות והלבנות רעדו, רק שלא מקור, אלא מפחד שהרחתי עד אליי."
כאשר איום מהעבר מאלץ את דקלה לעזוב את ישראל, היא אורזת את חפציה וטסה לבלפסט. היא לא מצפה ש"מר שפתיים" המסתורי, אותו היא פוגשת מחוץ למלון דה האנג', יתגלה כמושיעהּ – עד שהיא מבחינה בקעקוע ההיביסקוס על עורפו.
אותו איום ממנו ברחה רודף אותה בצפון אירלנד והיא מבינה כי בפניה שתי אפשרויות: האחת, לתת לאחרים לשלוט על חייה. השנייה, לקחת בעלות על גורלה ולהילחם, גם במחיר האהבה.
יחד עם מר שפתיים היא יוצאת למסע אשר לא רק יטלטל את חייה מיסודם, אלא גם יפלס עבורה דרך חדשה לעתיד לא נודע.

לרכישה:

ממליצה בחום!!
המקטרת בסטייל=]


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה