evakitur

יום שלישי, 6 באוקטובר 2015

מלך החומוס ומלכת האמבטיה-אילן הייטנר

אחותו של חבר שלי קנתה את הספר כי אהבה את התקציר מאחורי הספר ולא באמת הבינה על מה הספר עד שהחלה לקרוא.
היא נערה בת 16 וכבר לפי הפרולוג הבינה שהספר לא בשבילה ובטח שלא מה שחשבה שהוא.
אז היא הביאה לי אותו..קראתי את הפרולוג ולהגיד את האמת לא באמת הבנתי מה הוא רוצה ממני אבל משהו שם בכתיבה הפשוטה והאמיתית שלו סיקרן אותי.
לקחתי את הספר.

מלך החומוס ומלכת האמבטיה- לכאורה נשמע כמו ספר חרוזים לבנות נוער או עוד ספר בסגנון "יומני החנון"
תרשו לי לנער אתכם קצת-לא ולא!
זהו ספר שמכניס אותך לתוך ראש של בחור בן 28 שעדין מחפש את עצמו ומחפש אהבה.
החליט לעזוב לפרק זמן קצר את הארץ ולנסות את מזלו בחו"ל.
אמיר קוראים לו ושם הוא פוגש את פילי (תקראו ותבינו את השם)
כל החוויות שהם עוברים ביחד ולחוד מסופרים בצורה משעשעת ומעניינת.

אילן הייטנר כתב את הספר עם מלא הומור ותובנות מהחיים ובעיקר מציג לנו את האמת היפה ומכוערת, את כל המחשבות שחשבנו לפחות פעם אחת ומסקנות שגם אנחנו הגענו אליהם אבל אף אחד לא אמר אותם.
השפה פשוטה ביותר וכל קורא יכול להתחבר למילותיו של הסופר.
צחקתי ונהנתי מכל מילה ומילה שנכתבה.
ברצינות..מצאתי את עצמי צוחקת בקול כשכל המשפחה ישנה ולמחרת שאלו אותי האם הכל בסדר איתי (מצטערת משפחתי היקרה..ניסיתי לשלוט בזה אבל לא הצלחתי...תלונות לאילן).
ובנוסף לזה אילן מכניס את המנטליות הישראלית מניגובי החומוס ועד השתלבות הישראלים בחו"ל.

מדי פעם הרגשתי כאילו הדמות סובלת מבעיות קשב וריכוז מסיפור אחד עבר לסיפור אחר שבתוכו עוד סיפור ולבסוף תמיד חזר לסיפור המקורי. 
הסופר עשה זאת בצורה טובה ולא מסובכת ובתור אחת עם בעיות קשב וריכוז זה הצחיק אותי כי גם אני כזו (מודה שהופתעתי שזה לא סיבך אותי..ואפילו דיי אהבתי את זה)
דרך כל אותם הסיפורים אנחנו מגלים עוד ועוד על הדמות הראשית-אמיר.

לא אגלה לכם מה קורה בסוף אבל רק אגיד שמחכה שעוד יקראו כדיי לדבר איתם על הספר בלי לעשות ספויילרים.

וכדי שתבינו על מה אני מדברת קבלו את האחד הקטעים שאהבתי (למען האמת אהבתי הכל..היה קשה לבחור!) : (עמוד11)

ולאחר החפירה הלא קטנה הזאת..
אם אתם מחפשים ספר מלא בהומור, כייפי, זורם וסוחף זה הספר בשבילכם.
ובכללי אני מאוד מאוד ממליצה עליו ומבטיחה שלא תתאכזבו.
הוא העביר לי את החג בצורה יוצאת מן הכלל.
ואין ספק שהספרים הקודמים של אילן הייטנר נכנסו לרשימת הספרים שלי.



עד כאן להיום...
המקטרת בסטייל
אווה=] ♡

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה